>> ערוץ האופנה הישראלי ב-HOT - צפו בכל התוכניות

 

ימים ספורים לאחר שעזבה את ישראל שיירת אווירית של אושיות אופנה בינלאומיות חשובות, כמו מעצב האופנה הקרואטי דמיר דומה, בעלת חנות קורסו קומו 10 קרלה סוזאני ואורחים נוספים, עושה דרכה אל ישראל נבחרת בת חמישה בלוגרים מתחום האופנה לביקור בין מספר ימים. בין הבלוגרים שינחתו במחוזותינו, נפגוש את בריאן בוי הפופולארי, רומי נילי הנחשבת וגם העיתונאי רוב יאנג מווג אנגליה ומהיומון אינטרנשיונל הראלד טריביון, שכותב גם עבור הבלוג המצליח של דיאן פרנה A Shade View of fashion.

 

 

בלוגר האופנה רוב יאנג
בלוגר האופנה רוב יאנג

 

 

מאחורי היוזמה עומד ארגון קינטיס, עמותה ללא מטרות רווח שהוקמה בנובמבר 2009 על ידי עו"ד ג'ואנה לנדאו. מאז יוני 2011 פועלת קינטיס להבאת בלוגרים נודעים ארצה, כאשר כל סיור מתמקד בנושא אחר. עד כה התקיימו כארבעה סיורי Vibe Israel בנושאי הורות ומשפחה, אוכל, עיצוב ומוזיקת אינדי מקומית. אופנה ישראלית היא נושא הסיור החמישי של קינטיס. בשיחה עם ערוץ האופנה של Xnet מספרת לנדאו כי מטרת העל של הפרויקט היא "לייצר שיח חדש על ישראל דרך אופנה". לדבריה, למרות שישראל לא נחשבת כבירת אופנה ידועה, החדשנות והיצירתיות של המעצבים המקומיים ראויות לחשיפה. "אי אפשר להגיד עלינו שאנחנו מעצמת אופנה, אבל קורים כאן דברים מעניינים", היא אומרת.

 

 

Fashiontoast של הבלוגרית הנחשבת רומי נילי
Fashiontoast של הבלוגרית הנחשבת רומי נילי

  

 

אין ספק כי אופנה היא אמצעי טוב להצגת ישראל בפני התקשורת הבינלאומית, שלרוב מציירת תמונה פוליטית, כואבת ומדממת של הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אופנה, מעצם עיסוקה האסקפיסטי, עשויה לשמש כשכבת מייק אפ עבה להסתרת פצעי הלחץ שמייצר הסכסוך הפוליטי בישראל. "כשאנשים חושבים ישראל, האסוציאציות המיידיות הן חדשות לא טובות", מסבירה לנדאו. "התפיסה של קינטיס היא שיש מי שאוהבים אותנו ויש מי שלא, אבל העבודה שלנו היא אחרת. בסקרים שערכנו גילינו ש-70 אחוז מהאוכלוסייה בעולם בכלל לא רואה בישראל יעד עסקי, תרבותי ואופנתי. כמובן, למעט בתעשיית ההיי-טק. לכן, האסטרטגיה שלנו היא להכיר לעולם מחדש את ישראל, דרך נושאים פופולאריים כמו עיצוב, אוכל, אופנה".

 

 

רומי נילי. הבלוגרים נבחרו על פי הפופולאריות שלהם
רומי נילי. הבלוגרים נבחרו על פי הפופולאריות שלהם

 

 

חמשת הבלוגרים שינחתו בישראל ב-29 באוקטובר וישהו פה עד 4 בנובמבר, הם, כאמור, הפיליפיני בריאן בוי, היפנית-הולנדית רומי נילי מהבלוג Fashiontoast ורוב יאנג מהבלוג של דיאן פרנה, כמו גם דניאל דייקס מהבלוג Fashionising, ואדה אלטי, כתבת מגזין הרשת Trendland. בעת ביקורם בארץ צפויים לבלוגרים שלל מפגשים ואירועי אופנה, ביניהם מפגש עם סטודנטים ובוגרי מכללת שנקר במלון רוטשילד החדש, מפגשים עם מעצבי אופנה כמו דורין פרנקפורט, גדעון אוברזון, מאיה נגרי ודורית בר אור; ביקור בבית בנמל של קום איל פו; סשן צילומים עם יריב פיין וגיא כושי בהשתתפות דפנה לוסטיג; אירוע Fashion Night Out בכיכר המדינה ועוד. משעמם לא יהיה להם. וכך גם לקהילה האופנתית המצומצמת בתל אביב, שוודאי תעקוב אחריהם בלהט.

 

 

''היה ברור שלהביא את בריאן בוי זה שוס אמיתי'', אומרת לנדאו
''היה ברור שלהביא את בריאן בוי זה שוס אמיתי'', אומרת לנדאו

  

 

לדברי לנדאו הבחירה בבלוגרים נעשתה על פי הפופולאריות שלהם בתחום, תוך התייעצות בעניין עם מספר בלוגרים מקומיים. "היה ברור שלהביא את בריאן בוי זה שוס אמיתי", אומרת לנדאו על ילדון הפלא הפיליפיני, שמספר בבלוג שלו על חוויותיו מהשורה הראשונה, ובעיקר מציג את עצמו לבוש באנסמבלים אופנתיים הזויים. לדבריה, הבלוגרים מגיעים לכאן בהזמנת קינטיס, ולא מקבלים תשלום על בואם. "הם גם לא מחויבים לכתוב בתמורה להגעתם", היא מציינת.

 

 

אדה אלטי. הבלוגרים לא יקבלו תשלום על בואם לישראל
אדה אלטי. הבלוגרים לא יקבלו תשלום על בואם לישראל

 

 

הגעתם של חמשת הבלוגרים חשובה לאופנה הישראלית ולקידום המעצבים הפועלים כאן. יש להניח כי אזכור של קולקציה של מעצב ישראלי בבלוג של כל אחד מהחמישייה יכולה לשמש כמקפצה ראויה לשוק הבינלאומי, או לפחות לתודעה של מיליוני קוראים ברחבי העולם. עם זאת, השאלה שעולה מהגעתם היא בעיקר פוליטית. האם חמישה בלוגרים של אופנה, שוודאי לא יודעים דבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני, יכולה לייצר דימוי חיובי על ישראל מחוץ לגבולות המדינה? והאם העבודה האמיתית לא אמורה להיעשות בשינוי המדיניות הפוליטית, במקום להתעסק בקוסמטיקה חיצונית ברשת?

 

 

רומי נילי בשבוע האופנה באוסטרליה ( צילום: gettyimages )
רומי נילי בשבוע האופנה באוסטרליה (צילום: gettyimages)

 

 

"אני מסכימה ולא מסכימה עם השאלה", עונה לנדאו. "יש מספיק גופים פוליטיים שפועלים לשינוי המדיניות הישראלית, ואני מברכת את כל מי שמכניס את ראשו לקלחת הזאת. אבל אתה צריך לשאול את עצמך, האם ביום שייחתם כאן הסכם שלום תהיה נהירה מטורפת של אנשים מחו"ל. מה שאנחנו מנסים לעשות בקינטיס זה לבנות את התשתית ולחשוף את העולם לאורך זמן למה שקורה בישראל. זאת, כדי שביום שיהיה כאן שלום, לפחות כולם יידעו מה יש לישראל להציע לעולם".