>> בואו להיות חברים של Xnet בפייסבוק

 

מאיה גיגי-דומב ולי נרובאי-לנגר, שתיהן בנות 33, נשואות ואמהות. לי סיימה את לימודי העיצוב הגרפי בשנקר ב-2003, ומאיה למדה רפואה ופילוסופיה סינית. השיקו קולקציה ראשונה ב-2008, ופתחו חנות ב-2009.

 

>> מה חשבנו על התצוגה של שוגר דדי

 

>> מי הגיע לשטיח האדום של שוגר דדי

שוגר דדי, מותג הגלאם-רוק הישראלי מבית היוצר של מאיה גיגי-דומב ולי נרובאי-לנגר, נוסד ב-2006, ומציע היום מרכולתו בארץ ובניכר. השתיים עברו גלגולים רבים, אבל התמקמו בלב העשייה המקומית עם שם חצוף, ועיצובים שמשלבים ניטים, הדפסים בועטים, אבנים ועוד. "שוגר דדי" התחיל כמותג טי-שירטים עם אפיל סקסי ומחתרתי, אבל הבשיל לכדי מותג איכותי שמציע קולקציות נשיות מורכבות וליין אביזרים.

 

כפי שניתן להסיק בקלות מהסגנון של המותג, הוא שואב השראתו מעולם המוזיקה, מהאייטיז ומהניינטיז, ומשלב עבודות יד רבות. המותג מציע שתי קבוצות לבוש משלימות. בקבוצת הקז'ואל, המורכבת מקו טי-שירטים, יש בעיקר חולצות, טוניקות ועוד. הקבוצה השנייה מורכבת מבגדים מוקפדים ומחויטים, וכוללת בעיקר ז'קטים ומחוכים.

 

 

קולקציית קיץ 2009 של שוגר דדי ( צילום: שרון בק )
קולקציית קיץ 2009 של שוגר דדי (צילום: שרון בק)

 

 

מה מקור ההשראה לקולקציה שתציגו בשבוע האופנה?

בראש ובראשונה אנחנו קוראות לסגנון שלנו street couture, אופנת רחוב מאוד מעוצבת ומסוגננת שנשענת על כמה עוגנים שהפכו לכתב היד שלנו: עולם גרפי ששואב השראה עמוקה מעולם המוזיקה, הפאנק והרוקנרול.

 

דבר שני, מראה השכבות, שהוא מראה של mix אבל לא match. דווקא חוסר ההתאמה והשילוב הבלתי אפשרי של פריטים וטקסטורות מייצר שפה חדשה.

 

והמקור השלישי, עבודות היד. אנחנו חיים בעולם של אופנה מהירה, עולם של העתקים. הדרך שבחרנו בעיצוב לא מתפשרת ולא מחפשת קיצורים, דווקא מחפשת עצמה דרך מלאכות היד, הרקמות, השילובים של החומרים, המתכות, הפאייטים, האבנים והשטיפות המיוחדות.

 

את מי הייתן רוצות לראות בשורה הראשונה שלכן?

כדי לאכלס את השורה הראשונה בתצוגת האופנה שלנו יש צורך ביותר מיחצנות טובה וקשרים, פשוט מפני שרוב האורחים הנחשקים אינם איתנו יותר: ג'ים מוריסון, ג'ניס ג'פלין, איימי ווינהאוס, אלביס פרסלי, ג'ון לנון, פרדי מרקורי וג'ואי רמונס.

 

בין כל אלה היינו מושיבות את אדל, שתמיד כל כך קלאסית ומוקפדת בלבוש שלה, והיינו מתות לפרוע לה קצת את הצורה.

 

 

  ( צילום: שרון בק )

 

 

מה התצוגה הכי מעניינת שאי פעם הייתן בה?

תצוגת האופנה שפתחה את התערוכה הראשונה שבה השתתפנו ב- who's next בפריז. המיוחד בה היה שלא השתתפו בה דוגמנים אלא רקדנים מקצועיים, הייתה אוירה של שואו ממש, המוזיקה, האווירה, המיקום והעובדה שהוצגו בה פריטים שלנו הפכו אותה למיוחדת עבורנו.

 

דוגמנית שהייתן רוצה לראות על המסלול שלכן?

ארין ווטסון. לצערנו היא לא תצעד עליו הפעם, מקוות שבעתיד.

 

איפה אתן מתעדכנות בחידושים בעולם האופנה?

ID, POP, Dazed.

 

מה המגמה שהכי תפסה אתכן בקולקציה שהכנתן לעונה?

מכיוון שאנחנו חברת קונספט, והשפה שלנו ברורה, אנחנו פחות נשמעות לטרנדים ומגמות והולכות עם האינטואיציה שלנו. ובכל זאת, מרתק אותנו שכמעט מדי עונה, אחרי שהקולקציה כבר גמורה, אנחנו מגלות או קוראות על טרנד חדש שמתאים בדיוק למה שעשינו. למשל העונה - טרנדים חייתיים וטרנד הפטיש.

 

אם לקנות פריט אחד החורף, איזה פריט זה יהיה?

בלייזר מחויטים עם טוויסט.

 

איזה תצוגה לא תפספסו ב-TLV Fashion Week?

רוברטו קוואלי.

  

ספרו על הרגע המשמעותי ביותר בקריירה שלכן כמעצבות.

לשמחתנו אנחנו לא כאן כדי לרוץ מאה מטר. אנחנו כאן בשביל המרתון, ובמרתון שלנו יש כמה שיאים. לראות את לורדס, הבת של מדונה בבגד שלנו, הפעם הראשונה שהצגנו ב- who's next, פתיחת חנות הדגל שלנו בקניון רמת אביב, ולראות את בר רפאלי לפחות פעם בחודש כשהיא לובשת בגד שלנו.

 

אם לבחור שיא של הזמן האחרון, אז כנראה שהוא שנייה לפני שהדלתות נפתחות מול הביתן המדהים שהעמדנו ב- coterie האחרון בניו יורק. הגיע הזמן להבין שאנחנו באמת יכולות לכבוש את העולם.

 

מעצב בעולם שאתן נושאות עיניכן אליו?

הדי סלימן.

 

מעצב ישראלי שאתן מעריכות את עבודתו?

ששון קדם, ויקטור בלאיש.