אילנה ברקוביץ' שוקדת בימים אלו יחד עם המעצב נתיב יוחאי מאור על פיילוט ראשון למותג אופנה חדש בשם NYOTA – כוכב בסווהילית וגם: שילוב ראשי התיבות של ניו יורק ותל אביב. "אנחנו חברים טובים כבר מספר שנים", מספרת ברקוביץ' על שיתוף הפעולה המפתיע שנרקם בין השניים, "אבל רק עכשיו החלטנו לעשות צעד נוסף ולעבוד יחד".

 

בסטודיו המשותף של השניים, הממוקם בקומת הכניסה של בניין מגורים ברחוב פרישמן בתל אביב, תלויים מספר דגמים מהקולקציה שתוצג לראשונה בספטמבר הקרוב בניו יורק ותכלול מלבד קו הלבשה גם קו אביזרים של תיקים וצעיפים. השניים מדגישים כי מדובר בפיילוט, וכי המותג עתיד להתגבש בשבועות הקרובים באופן סופי.

 

ברקוביץ' מופיעה לפגישתנו בשמלת ויסקוזה שחורה בסגנון גלבייה עם סיומת מעוגלת - מוטיב החוזר ברבות מהשמלות בקולקציה. על הקולבים בסטודיו תלויים דגמים נוספים, כמו שמלת מקסי שחורה נטולת שרוולים ממשי, בגזרה חושפת שכמות (Racer) המזכירה צורת גופיית ספורט, או חצאית מיני בכחול רויאל עם רוכסן זהב חשוף בחלקה האחורי. טווח המידות של הדגמים מתחיל ב-38 ומסתיים ב-42. "אנחנו מנסים לעשות בגדים לבישים ולא מסחריים, אך שיהיה בהם עדיין גלאם", אומרת ברקוביץ'. "אני אולי לא מבינה בעיצוב תכל'ס, אבל אני יודעת מה חסר לי בארון, וכל אישה שאוהבת אופנה יודעת ומבינה איך בגד יושב עליה ואיזה דגם יעשה איתה חסד".

 

 

בחתונתה עם אריק בנאדו. מתכננים מעבר למנהטן ( צילום: יגל בר קמא )
בחתונתה עם אריק בנאדו. מתכננים מעבר למנהטן (צילום: יגל בר קמא)

 

 

לפרויקט הנוכחי מגיעים השניים אחרי כברת דרך ארוכה בתעשיית האופנה. נתיב יוחאי מאור שימש עד לאחרונה כמעצב ראשי בחברת מאוזנר, ובעבר עיצב למותג האופנה למידות גדולות אשה אשה. הבנתו בפיתוח גזרות והתאמתן לגוף הנשי ניכרת בגזרות של NYOTA. ברקוביץ', סטייליסטית ותיקה ומגישת טלוויזיה, מוכרת כבעלת סגנון לבוש מובהק המזוהה כבוהו שיק. עד לאחרונה עבדה יחד עם חברתה הטובה, השחקנית דורית (דודו) בר אור, בעלת המותג פה פור טואה, אך הקשר העסקי בין השתיים נפסק וברקוביץ' יצאה לדרך חדשה, לטענתה, גם בעקבות לידת בנה השני אסא לפני כארבעה חודשים, משחקן הכדורגל אריק בנאדו.

 

 

אילנה ברקוביץ'. פעם סטייליסטית, תמיד סטייליסטית ( צילום: עדי אורני )
אילנה ברקוביץ'. פעם סטייליסטית, תמיד סטייליסטית (צילום: עדי אורני)

 

 

כאמור, הקולקציה תוצג קודם כל בניו יורק ורק בשלב מאוחר יותר גם בתל אביב. הבחירה בתפוח הגדול אינה מקרית: לצד הרצון לפנות אל השוק הבינלאומי, ברקוביץ' מתכננת לעקור למנהטן לתקופה יחד עם משפחתה. אולם על אף שהשניים מייעדים את הקו לייצוא, הם אומרים כי בהמשך ייפנו דווקא אל קהל הלקוחות המקומי. "מאוד חשוב לנו לעשות בגדים בקונוטציה של המקום בו אתה חי", אומרת ברקוביץ'. "מעיל טרנץ' של ברברי זה מאוד יפה, אבל לא בהכרח על הגבר הישראלי. הדבר הכי חשוב לנו זה להבין למי אנחנו מעצבים, והאישה הישראלית בהחלט עומדת לנגד עינינו".