באדיבות ויקטור ואסילב

ויקטור ויקטורי

ראיון עם הישראלי שכבש את צמרת העיצוב האיטלקי

עוד מעצבים

צילום: רויטרס

לואי ויטון ה-16

היצירה החדשה של פרנק גרי מעוררת ויכוח נוקב

עוד אדריכלות

משאלה תלויה

אלמנט מתכת מעוצב לתליה על קיר הבית ב- 29% הנחה

קנו עכשיו בקטלוג

מעצב גרפי פרילאנס, מלמד וכותב פה ושם. אספן כפייתי של מגזינים, טי שירטים ואריזות מוזרות, ויודע כל הזמן שהייאוש נעשה יותר נוח בלונדון.

14.10.14, 16:352 תגובות

תמונה אחת שווה אלף לירות שטרלינג: האינסטגרם בקמפיינים מסחריים

בעוד שמשתמשי האינסטגרם מנסים לחקות את הנראות ואת סגנונם של מגזיני לייף סטייל, השפה הצילומית של הרשתות החברתיות מחלחלת לעולם הפרסום, בשלושה קמפיינים חדשים

בעוד שאצלנו שולי הדרכים הפכו עם השנים לבליל נוראי של צבעוניות פסיכדלית, המלווה בטקסטים צעקניים ולוגואים ענקיים שתוקפים מכל עבר, מנהרות הרכבת התחתית בלונדון - על קרונותיה - הם פסטיבל פרסומת ענק וגדוש ביצירתיות. שלושה קמפיינים של מותגים מקומיים - Habitat, Lidl ו-Three Mobile - שעלו בחודש האחרון בבירת הממלכה, לכדו את תשומת לבי בגלל המכנה המשותף שלהם: שפה צילומית שמושפעת ולקוחה מתרבות הרשתות החברתיות והאינסטגרם.

הדוגמנים מצולמים במראה של ״השכנים שלי מלמטה״, כאילו לא דוגמנים, והסט בנוי בסטיילינג של לא-תיכננו-שתבואו-לצלם-היום: כביכול לא מאוד מוקפד, והפלאש המוגזם כאילו הופעל לגמרי במקרה. הביטאט, ענקית הרהיטים הוותיקה, מנסה להיראות כמו הדבר הכי מגניב בשטח, ולשדר צעירות ועדכניות.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: בואו נתקדם, בואו (19.10.14, 15:04)

הוסיפו תגובה >

21.09.14, 12:346 תגובות

זאת הייתה המלה שהייתה: מעצבים גרפיים מסכמים את תשע"ד

פרויקט ''תכתבו ותחתמו'': מעצבים בוחרים מלת-מפתח, מושג או קלישאה שנקלטו בעיניהם בשנה החולפת וממשיכים להדהד בתודעתם - ויוצרים מהם כרזה. מיוחד ל-Xnet

סיכום שנה הוא חשבון נפש. מד הדופק שלנו על מה שהיה, ומראה עדינה למה שיכול להיות. צילומים ותמונות, קטעי וידאו, מוזיקה - כולם מקבעים אירועים, רגעים וזיכרונות בתודעה המשותפת. רגע לפני שתשע״ד חולפת מהעולם, הבלוג מקדיש את סיכום השנה שלו למלה הכתובה. מעצבים גרפיים התבקשו לבחור ביטויים, ניבים שגורים, ניסוחים, סלנג רחוב, קלישאות שגורות או צירופי מלים שמסמלים את מה שאירע להם - אולי גם לנו - את השנה שחלפה. פרויקט ״תכתבו ותחתמו״ הראשון יוצא לדרך, והנה העבודות וההסברים של המעצבים:

אברהם קורנפלד (אאא), "אש":

 

"צוק איתן היה האירוע הבולט בתשע״ד, והמלה 'אש' נכחה בה בצורה משמעותית. ספגנו ותקפנו בכל החזיתות: אש מהאוויר, מהים, מהקרקע ואפילו מתחת לקרקע.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: נטלי (30.09.14, 21:55)

הוסיפו תגובה >

15.09.14, 07:1418 תגובות

המיתוג של דאעש: כך מקבעים ''מדינה שבדרך'' בתודעה העולמית

סרטוני הזוועה של ''המדינה האיסלאמית'' הם חוד החנית של מסע תעמולה יעיל, שצורב בתודעה את מטרותיה ומגייס מאמינים. שם, צבע, סמל וכתובת - כך נבנה המותג

עוד מעט יתחילו סיכומי השנה שחלפה. בעולם זה יקרה לקראת ינואר, כשהבלוגרים והמגזינים יכריזו על הקמפיינים ומהלכי המיתוג הכי מוצלחים שהתרחשו, אבל לי יש כבר זוכה בלתי מעורער. דווקא בעידן המולטי-טכנולוגי שבו אנו חיים, דלות החומר וצבע אחד חזק עומדים מאחורי ארגון הטרור המתוקשר ביותר בעולם בשנה האחרונה. ״המדינה האיסלאמית בעיראק ובשאם״ (דאע״ש) הוכיחה, במסע הרג מעורר חלחלה, שהשחור הוא השחור החדש.

הפגנות ה״אביב הערבי״ ו״מחאות הטוויטר״, ששטפו לפני שלוש שנים בלבד את המזרח התיכון, נמחקות מהתודעה על רקע הטרור המבעית של "המדינה האיסלאמית", ולא מדובר בתופעה שנולדה במרחב הווירטואלי, אלא בשטח הפיזי ממש.

עולם המיתוג והשיווק מתייחס, לא מהיום, למדינות ולערים כאל מותגים.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: עןדד (19.09.14, 23:51)

הוסיפו תגובה >

27.08.14, 16:062 תגובות

אלף גון וצבע: לונדון כבר מתקשטת לקראת פסטיבל העיצוב בספטמבר

שתי טעימות צבעוניות לקראת שבוע העיצוב בלונדון: מיצב שיציג אלף משטחים של גוונים, ותערוכה של צילומים גיאומטריים מרהיבים של קארל קליינר, בשיתוף מותג התאורה Flos

כמה שעות אחרי שהכתבה על קמפיין הצבעים של טמבור עלתה לאוויר, קיבלתי עדכון על שני פרויקטים מרתקים שיקחו חלק בשבוע העיצוב של לונדון, שייפתח באמצע ספטמבר - שניהם מחווה לעולם הצבעים. הפרויקט ״10 שנים של צבע״ הוא שיתוף פעולה מרתק של הסטודיו הבריטי לעיצוב GILES MILLER, יחד עם GLOBAL COLOR RESEARCH, שמתמחים במגמות של צבעים. השניים יציגו מיצב גדול ומולטי-צבעוני באחד האזורים הכי טרנדים של בירת הממלכה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: tal (30.08.14, 20:22)

הוסיפו תגובה >

20.08.14, 15:2413 תגובות

מה שצבע רוצה לעשות: הקמפיין של ''טמבור'' הוא הברקה לוקל-פטריוטית

אי אפשר להתעלם מקמפיין החוצות החדש של חברת הצבע הוותיקה: הרעיון מקורי והביצוע מעולה. אבל לא פחות משהוא מולטי-צבעוני הוא מולטי-לאומי. אבל איזה קמפיין הוא מזכיר?

בקיץ הזה מדינת ישראל לבשה לא רק לבן, אלא גם הרבה כחול וחאקי. נראה היה שגם שלטי החוצות גויסו למלחמת ״צוק איתן״, בידי מותגים שונים שניסו לחזר אחרי העם הנוסע בדרכים. חיכיתי בקוצר רוח לקמפיין הראשון, הגדול והצבעוני, שיעלה בסיום המלחמה - ומה שקיבלתי זה בהחלט קמפיין חזק ומולטי-צבעוני, אבל לא פחות מולטי-ישראלי ולאומי. תראו מה שטמבור יכולה לעשות. 

״מה שצבע יכול לעשות״, טמבור, משרד: אדלר חומסקי, סמנכ"ל קריאטיב: טל ריבן, מנהל קריאטיב: זיו מאירי, ארט: כרמית קן-דרור, איציק כהן, קופי: ניר גרנות, אהרל'ה קדרון

״מה שצבע יכול לעשות״, טמבור, משרד: אדלר חומסקי

״תראו מה שצבע יכול לעשות״ הוא הקונספט המרכזי שעומד מאחורי הקמפיינים של חברת הצבעים "טמבור" בשנים האחרונות.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: :) (01.09.14, 21:13)

הוסיפו תגובה >

28.07.14, 17:198 תגובות

למה להסתפק בגוף רגיל כשאפשר להדפיס אברים משופרים?

מבינת ג'בייל ועד אפליקציה שתגן על גולשים מפייסבוק: בוגרי המכון הטכנולוגי חולון לא מפחדים מטכנולוגיה וגם לא מפוליטיקה. הצצה בפרויקטים שמעלים חיוך גדול

כשהטרנד המיתוגי היה קיצור אותיות, עבר המכון הטכנולוגי בחולון מיתוג מחדש וקרא לעצמו HIT. חולון אולי רצו להישמע כמו MIT בבוסטון, ואני רק קיוויתי שהמחלקה לתקשורת חזותית שלהם תהפוך לדבר הלוהט (Hit) הגדול הבא. רגע לפני שתערוכת הבוגרים שלהם נסגרת, חזרתי לעשות בדק בית. מפאת שעות הפתיחה המצומצמות נבצר ממני להגיע, וכשפניתי לאתר התערוכה היפה והמרשים, גיליתי שהוא לא מאפשר צפייה בפרויקטים. HIT אולי נשארו רק ״חולון״, אבל הצצה בחלק מהפרויקטים העלתה חיוך גדול על פניי (ומזל שיש נוכחות YouTube מרשימה השנה). הנה כמה מהפרויקטים החזקים של מחזור 2014.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אלעד (30.08.14, 14:54)

הוסיפו תגובה >

24.07.14, 09:133 תגובות

פושע נאצי פוגש את חסמב''ה, והזבל היומי בטלוויזיה: ויצו חיפה נושכים

הרחק מהאזעקות, בשקט החיפאי, מתברר שהמחלקה לתקשורת חזותית יותר פרובוקטיבית ורלבנטית מבתי הספר הגדולים במרכז הארץ. הנה המיטב

כשהחיים בתל אביב מורידים הילוך, הנסיעה ברכבת לחיפה הייתה שלשום כמו יציאה למסע נעים עם ניחוח של חו״ל. אחרי הליכה של חמש דקות מהתחנה למבנה של האקדמיה לעיצוב ויצו חיפה, בלב המושבה הגרמנית, הדי המלחמה הם זיכרון רחוק. תערוכת הבוגרים עדיין בהקמה, הגלויות והשמות של הסטודנטים עדיין מסומנים על הקיר במסקנטייפ לפני שימקמו עליהם את השילוט הסופי, אבל גם ללא הקוסמטיקה והליטושים הסופיים - עיני אורו. הנה כמה סיבות טובות לקחת רכבת לחיפה:

 

״פרברים״, אור שאלתיאל, תקשורת חזותית, ויצו חיפה 2014

אחד הפרויקטים הראשונים שלכדו את תשומת ליבי הוא ״פרברים״ של אור שאלתיאל.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: מורן (11.08.14, 17:36)

הוסיפו תגובה >

20.07.14, 12:159 תגובות

מה חשוב ממה: עבודות הגמר או התצוגה שלהן?

חללי התצוגה המושקעים, וההחלטה למתג את תערוכת הבוגרים של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל בנפרד, האפילו על פרויקטי הגמר עצמם. ובכל זאת: הנה כמה מהבולטים שבהם

מוזר לכתוב על תערוכת עיצוב כשבחוץ מתחוללת מלחמה. זאת אחת הסיבות, אולי, לכך שהטקסט שמלווה את התערוכה של המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל עיצבן אותי בקריאה ראשונה. למה תערוכת בוגרים מחלקתית צריכה להתהדר בשם נפרד - "רעזל דעזל", שנשמע כמו כרטיס טיסה לארץ רחוקה ואיך לעזאזל מבטאים אותו - ובמיתוג נפרד מהתערוכה הכללית של בצלאל? מדוע צריך סיפור מסגרת פומפוזי על שבטים וספינות קרב ממלחמת העולם הראשונה? נסעתי דרוך וסקרן.

 

ה"hoody" פוסטר מתוך התדמית של התערוכה ״רעזל דעזל״, בצלאל, תקשורת חזותית 2014

 

>> המיטב של המחלקה לתקשורת חזותית שנקר 2014

 

בטרם נחתתי בהר הצופים, הספקתי לקרוא את מניפסט התערוכה: ״תערוכה - התכנסות של כתשעים סטודנטים, בוגרי המחלקה, לקבוצה-לשבט אחד.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: תוהה (22.07.14, 14:39)

הוסיפו תגובה >

13.07.14, 19:3621 תגובות

10 עבודות בולטות במחלקה לתקשורת חזותית שנקר 2014

ממצוקת הדיור הבלתי נסבלת, דרך מגזין אופנה מקורי לנשים דתיות, ועד תיעוד מרגש של הלם קרב - מה הן העבודות הבולטות במחזור הנוכחי של שנקר?

כמו בכל שנה, תקופת תערוכות הבוגרים במחלקות התקשורת החזותית מצריכה טבלת אקסל כדי להבין מי מציג, מתי ואיפה. אני בכלל בעד זבנג וגמרנו: בואו נעשה פסטיבל של תערוכות במשך שבוע אחד, כמו בשבוע העיצוב בלונדון, שבו נסתובב ברחבי המדינה, נראה ונחווה את דור מעצבי העתיד. אבל עד שנהיה לונדון, יש רמת גן. נכנסתי לאוטו ונסעתי לשנקר, לתערוכה הראשונה של בוגרי תקשורת חזותית 2014. המירוץ התחיל. 

 

גופן שונה לכל מחלקה, עיצוב תערוכות הבוגרים של שנקר 2014. עיצוב: סטודיו Awesome

השנה בחרו בשנקר לפתוח את התערוכה מבעוד מועד, כבר במהלך שבוע ההגשות. כל אחד יכול היה להגיע ולשמוע את הביקורות. אני הגעתי ביום שבו לא נערכו הגשות, אז יצא שהסתובבתי בנעימים במסדרונות הריקים מסטודנטים מרוטים או מהורים מלווים.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: גכ (16.07.14, 20:50)

הוסיפו תגובה >

08.07.14, 13:061 תגובות

זה שיורד וזה שעולה: שני קטלוגים מוצלחים של תערוכות ישראליות

בין התערוכה של גבריאל קלזמר לתערוכת ''קיפולים'' של לי אדלקורט ואיסי מיאקי במוזיאון העיצוב חולון: בריחה מהמציאות בין הדפים

חום הקיץ, גזרות השר גדעון סער, ובעיקר האלימות והמלחמה שבפתח הבריחו אותי, כמו בת יענה, לטמון את ראשי בחול (כלומר המזגן) של שני חללי תערוכות. האחת אמנם הספיקה לרדת בינתיים, אבל השנייה רק נפתחה. שתי תערוכות, שני קטלוגים יפים, שתיפקדו כמו שני כדורי ואליום גדולים. אסקפיזם רגוע לצינון האווירה.

הכחול הבוהק של כריכת הקטלוג שעיצבה נועה שוורץ לתערוכת היחיד של גבריאל קלזמר, ״EFES/1״, משך את תשומת ליבי עוד לפני שנכנסתי לתערוכה. אולי זה היה החום שממנו נכנסתי אל ביתן הלנה רובינשטיין בתל אביב, אבל הצבע הקריר שנוקד בעיגולים לבנים, שנראו לפתע כמו פתיתי שלג, והדפים החשופים שנצבעו בפויל כסף, שאבו פנימה אל תוך הקטלוג.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: gal (21.07.14, 17:17)

הוסיפו תגובה >

בלוגרים ומשתתפים:

    אופנה

    עיצוב ואדריכלות

    אוכל

    דיאטה ותזונה

    משפחה

    יופי וטיפוח

    יחסים

    מעצבי אופנה בקטלוג

    YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות Radware האתר פועל ברשיון אקו"ם מרכז המבקרים ספרים אלקטרוניים ידיעות מנויים AllJobs BigDeal WinWin R1 - ראש אחד One כלכליסט MYnet Ynet