חדש בחנויות

איך נראות מנורות בטון ולמי פונה הקולקציה החדשה של איקאה?

הום סטיילינג

צילום: Casper Sejersen

קולות של שטיח

ספות, מדפים, נברשת - ואפילו לוח שנה: הכל משטיח פשוט

שבוע העיצוב מילאנו 2014

שמח בבית

מתנות מעוצבות וגאדג'טים מדליקים למטבח ולסלון במחירים שווים

קנו עכשיו בקטלוג

מעצב גרפי פרילאנס, מלמד וכותב פה ושם. אספן כפייתי של מגזינים, טי שירטים ואריזות מוזרות, ויודע כל הזמן שהייאוש נעשה יותר נוח בלונדון.

21.04.14, 21:2616 תגובות

כרזת יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2014

האם אפשר עדיין לחדש את הדימוי השחוק של השואה? 5 הכרזות שהתמודדו בתחרות השנתית עונות על השאלה

איך מעצבים את זיכרון השואה? האם זהו הזיכרון של מה שהיה שם או הזיכרון של מי שנמצא כאן? זיכרון כדי שלא נשכח את מה שהיה, או קיבוע של רגע אחד בתוך תקופה שאנחנו רוצים להעלות באוב ולהנציח בתודעה? מה תפקידו ואחריותו של מעצב העומד בפני בחירת הדימוי שמנציח אירוע כה מכונן בתרבות שלנו? אלה רק חלק מהשאלות שעלו בראשי כשנתקלתי בתחרות ״עיצוב זיכרון״, במסגרת בחירת הכרזה הממלכתית לציון יום הזיכרון לשואה והגבורה.

 

עיצוב: שי גולן

זו השנה החמישית שבית הספר המרכזי להוראת השואה במוסד "יד ושם" עורך תחרות כרזות לציון יום השואה והגבורה.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: חן (04:08)

הוסיפו תגובה >

23.03.14, 17:473 תגובות

מה קורא: מגמות עדכניות בעיצוב ספרי קריאה

התערוכה "ספר מרחב זמן" בודקת את הגבולות החדשים של הפורמט המוכר. איך רואים תלמידי שנקר את תפקיד הספר בעולם הדיגיטלי?

שישי בצהריים. שמש של חורף מלטפת את נווה צדק. אחד הרגעים הנדירים האלה, שכל כך התגעגעתי אליהם בלונדון. אני בדרכי לאחד המקומות האהובים עליי בתל אביב - חנות הספרים "סיפור פשוט". ביום שישי נפתחה שם התערוכה "ספר מרחב זמן", שעוסקת בעיצוב עכשווי של ספרי קריאה, פרי יצירתם של סטודנטים משנקר. בימינו הדיגיטליים, שבהם ספרי המדף הופכים בקצב מסחרר לקבצי קינדל ואייפד, וכשכל הסיפור הזה כבר לא כל כך פשוט, הסתקרנתי לראות לאן לקחו הסטודנטים לעיצוב את גבולות הפורמט של הספר.

 

״ספר מרחב זמן״. צילום: עודד בן יהודה

התערוכה היא שילוב כוחות של ארבעה קורסים לעיצוב ספרים, שהתקיימו בסמסטר האחרון בשנקר, ושל צוות "סיפור פשוט", מירה רשתי ושירה לוי.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: גיא (24.03.14, 10:29)

הוסיפו תגובה >

19.02.14, 19:403 תגובות

בועט לשער: מארק אולריקסן מדבר על איורי השערים של ''ניו יורקר''

אחרי עשרות שערים במגזין הטוב בעולם, מתייחס אולריקסן לעתיד הפרינט והדיגיטל, מציג את השערים הכי אהובים עליו, מספר על השער היחיד שצונזר לו, ומה לא יאייר בשום אופן

שעה לפני תחילת המשחק בין מנצ׳סטר לבארסה, אחד המאיירים החשובים בעיתונות העולמית מתיישב מולי לראיון סקייפ, עם רעל בעיניים של נער מתבגר, כשהוא לובש את מדי הקבוצה הספרדית. נא להכיר את מי שאחראי על רבים משערי ה"ניו יורקר", איש שגרם גם לג׳ורג׳ בוש להזיע, מארק אולריקסן.

אני רוצה להתחיל מהסוף. מה דעתך על מספידי עולם הפרינט - האם הם צודקים וזהו עולם נכחד, שלא לומר מת? 
״אני לא יודע אם הוא מת, הוא אולי פשוט משנה את הצורה שלו. במקום לכרות עץ בשביל להפיק גיליון, הפורמט עבר דיגיטליזציה, והוא מוצג עכשיו בטאבלט, בטלפון או בכל מנגנון דיגיטלי ככלי תצוגה נוסף. אני, כמוך, אולד פאשן,  ופותח כל יום בקריאת שני עיתונים. אני אוהב להחזיק את הנייר, לקפל אותו, להניח אותו בצד ואולי לחזור אליו בצהריים.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: אני (20.02.14, 13:00)

הוסיפו תגובה >

02.02.14, 18:2653 תגובות

לא לתפארת מדינת ישראל: זה הלוגו של הכנסת?

בית המחוקקים חושב שהמיתוג שלו הוא משחק ילדים, אם הוא פונה לסטודנטים ולא לאנשי מקצוע. התוצאות מביכות בהתאם

כנסת נכבדה, מכובדי,
לפני כמה שבועות שמעתי על התחרות שלכם לעיצוב לוגו ושפה גרפית חדשה, ונתקפתי חרדה קלה. לא מפני שכנסת ישראל בחרה למצוא לוגו ראוי - נהפוך הוא, כדאי היה מזמן להחליף את לוגו המדינה היחיד בעולם שנעשה ב-word - אלא על האופן שבו הוחלט לנהל את המהלך. אבל הרגעתי את עצמי, "יא ציניקן עוכר שמחות (וישראל), חכה לתוצאות!"

הבוקר (יום א׳) נחשפו חמשת הלוגואים שעלו לגמר בתחרות עיצוב הלוגו והשפה הגרפית לכנסת ישראל, והחרדה הפכה לפאניקה.

כנסת נכבדה, מכובדיי ויו"ר הכנסת הח"כ יולי אדלשטיין, 
תחרויות הן דבר נהדר, ובחירות אנונימיות אפילו עוד יותר. אבל היוזמה לתת לסטודנטים (אין לי מושג מאיזה מוסד או שנת לימוד) לעצב לוגו למוסד כה חשוב, הוא מהלך אמיץ אבל מסוכן מדי.


 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: עוד מעצב (08.04.14, 16:16)

הוסיפו תגובה >

12.01.14, 17:0210 תגובות

מלחמה ושרון

ראש הממשלה לשעבר, הפופולרי במותו, היה אחד האנשים הכי שנויים במחלוקת בחייו. הוא חילץ מהגרפיקאים של השמאל והימין את מיטב הבוז וכיכב בעשרות כרזות במשך השנים. מדגם מייצג

אריאל שרון נפטר, אבל כבר שמונה שנים שהוא מת בזירה הציבורית - תקופה שבה הרשת הפכה לבמת המרכזית לניגוח פוליטיקאים, בוודאי בכל מה שנוגע לדימויים חזותיים. מי שהיה אחראי במידה רבה על גורלה של המדינה וטבע את חותמו על המציאות הישראלית, דמות פוליטית שעד יומה האחרון הייתה שנויה במחלוקת - כזו שקיבלה גם הערצה ואהבה גדולה ל״סבא של המדינה״ וגם גלי שנאה עזים על פשעי מלחמה - דווקא הוא נפקד מזירת ההיאבקות הפייסבוקית. ובכל זאת, עד ימי ההתנתקות מרצועת עזה בחרו מעצבים ואמנים פוליטים להילחם בו בנשק שלהם.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: יעל (13.01.14, 17:46)

הוסיפו תגובה >

02.01.14, 09:186 תגובות

ויהי אור, שנה חדשה

לוחות השנה המודפסים מתחזקים דווקא בעידן הסמארטפון. הנה אחד היפים של השנה החדשה: לוח היום והלילה הזרחני של רה-לבנט

את הרומן שלי עם לוחות שנה התחלתי לפני עשור, הודות ללוחות השנה הייחודיים שהמעצבת רותי קנטור הפיקה בכל שנה (לשמחתי היה לי הכבוד לשתף איתה פעולה באחד מהם). התאהבתי בפורמט המורכב ובאתגר העיצובי שניתן לפתח דרכו. תופעת ההתעצמות של לוחות השנה המודפסים בעידן הסמארטפונים אינה מובנת מאליו, ובשנים האחרונות מעצבים מקומיים נוספים נדבקו בחיידק. לוח שעשוי להפוך בקלות לפריט אספנים לכד לאחרונה את תשומת ליבי. הוא מגיע מסטודיו רה-לבנט.

 

זו השנה השלישית שהסטודיו מפיק לוח שנה. ״החלטתי לעשות לוחות שנה", מספר לי בראיון-פייסבוק אמנון אילוז, שהקים את רה-לבנט לפני כעשור, "כי זה מוצר שמשלב תצוגת תכלית של עיצוב גרפי - קונספט, אימאג' מייקינג, טיפוגרפיה, פורמט, הפקת דפוס ועוד.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: שמרית (05.01.14, 12:31)

הוסיפו תגובה >

16.12.13, 11:2718 תגובות

על גאווה ודעה קדומה

האם מלחמת הפייסבוק של הקהילה ההומו-לסבית תביא סוף סוף לשוויון זכויות בישראל?

ותגעש ותרעש הארץ. הימים האחרונים היו סוערים. אבל אני לא מדבר על סופת השלג והגשם שפקדה את ישראל. אני מדבר על סופה אחרת. טורנדו קטן שהתחיל השבוע בלב תל אביב ושתוך כמה רגעים השתלט על הפייסבוק שלי. מאבק על הזכות הבסיסית של כל אזרח בעולם: להיות שווה. זה אמנם צעד מקומי ראשון, אך המלחמה של הקהילה ההומו-לסבית שנפתחה סביב ההצהרות הפרימיטיביות של מפלגת ״הבית היהודי״ עמדה ברף גבוה של קמפיינים בינלאומיים מפורסמים שנלחמו על אותה מטרה. דיונים רבים צצו סביב תופעת הלוגו הכחלחל, אז בחרתי לבדוק מהו כוחו של סמל גרפי ושפה מיתוגית בתוך מאבקים פוליטים וחברתיים.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: עודד (19.12.13, 00:46)

הוסיפו תגובה >

08.12.13, 09:477 תגובות

העולם, וגם עולם העיתונות, מתאבלים על נלסון מנדלה

לוחם החופש והמנהיג הנערץ הלך לעולמו, והעיתונים מנסים להתעלות על עצמם במחווה הולמת

לונדון של יום שישי האחרון התכסתה באבל. עיתוני הממלכה הרכינו ראש והקדישו את שעריהם לסיקור מותו של נלסון מנדלה. ההליכה ברחובות הייתה מוזרה. לאן שלא הסתכלת ראית את הפרצוף האייקוני של מנדלה: מאנשים שהלכו עם עיתון מתחת לזרוע, מחנויות העיתונים הקטנות בכל בלוק, ומדוכני המגזינים בסופרמרקטים - מסתכל במבט חודר, כאילו מבקש ״לא סיימתי עדיין, המשיכו את דרכי״.

זה אדם ששינה את העולם שבו אנחנו חיים, ושאולי יותר מכל אדם אחר השפיע על המציאות שלנו. הוא שינה מוסכמות, הגדיר מחדש תפישות עולם. אנחנו זכינו.

 

עם השיער הלבן והפנים העגולים שתמיד חייכו, נלסון מנדלה היה אישיות שנחרטה על גבי מאות כרזות לאורך השנים, והמחווה הגיעה לשיא ביום הולדתו ה-95.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: עודד (09.12.13, 16:03)

הוסיפו תגובה >

21.11.13, 13:275 תגובות

לעוף עליהם: איך מושכים את הנוסעים לטיסה הבאה

בריטיש איירווייז מול אייר פראנס, אמריקן איירלינס ואיבריה - חברות התעופה רוצות שתטוסו איתן. אז איך זה שהמיתוג כל כך דומה?

קראו לי אסקפיסט או מנותק, אבל אני שייך לעם ששדה התעופה הבינלאומי שלו מתפקד כמו כדור ציפרלקס ענק בלב המדינה; עם שהמושג ״טיול אחרי צבא״ מעמיד באור מעניין את המושג ״טיול״ (קצת יותר כמו ירידה מהארץ לפרק זמן של כמה חודשים עד שנה); ונראה אתכם מוצאים אזרח אחד במדינה בלי סוכנת נסיעות פרטית בחיוג המקוצר בסלולרי. בקיצור, לא תמצאו כאן מלה על שיחות גרעין או זמרים מטרידים, אלא פוסט שמוקדש למיתוג של חברות תעופה.

החודשים האחרונים מנעו ממני לכתוב, אבל כן נתנו הזדמנות להביט מהצד על תהליכי עיצוב בינלאומיים שהתרחשו בינתיים. לא ראיתי יותר מדי כאלה, עד שנתקלתי, בטיוב הלונדוני, בפרסומת של חברת התעופה הגרמנית German Wings.

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: ש (22.04.14, 17:32)

הוסיפו תגובה >

25.08.13, 09:1919 תגובות

הירוק הוא האדום החדש: מה זה ''קוקה קולה לייף''?

בינתיים רק בארגנטינה: ''Coca Cola Life'' אמור להיות מזיק פחות לבריאות. קמפיין של צעירים מתנשקים אמור לשכנע דווקא את המבוגרים לשתות אותו. מדוע כבר קמו מתנגדים למשקה וכיצד הוא מתחבר לניסויים הקודמים של ענקית המשקאות להצטייר כחברה ירוקה?

זו לא מתיחה, אתם רואים וקוראים טוב. קוקה קולה, שמתהדרת לאורך השנים לא רק בלוגו שנשאר נאמן למקור אלא גם בצבע האדום שמזוהה עם המותג, הפתיעה והשיקה משקה חדש עם תווית ירוקה. ברוכים הבאים לפרק החדש באבולוציה של המשקה הנמכר ביותר בעולם - תכירו את "קוקה קולה לייף".

אוקיי, אפשר לנשום עמוק: המהפכה עדיין לא כאן, ואין מה לחפש את הבקבוק הירוק בפיצוצייה הקרובה למקום מגוריכם, משום שהמשקה הזה נמכר בינתיים רק בארגנטינה. אבל מה זה בכלל "קוקה קולה לייף"? אחרי ה"קוקה קולה לייט", ה"דיאט קולה" וה"זירו" שהצליחו, המשקה החדש עושה צעד אחד הצידה. יש בו סוכר! אבל טבעי לחלוטין ומבוסס על צמח הסטיביה (כך לפחות טוענת החברה), ולכן הוא אמור להיות דל-קלוריות בהשוואה לשאר אחיו (36 קלוריות לבקבוק אישי).

 

...להמשך קריאה

תגובה אחרונה: יעל (29.09.13, 09:59)

הוסיפו תגובה >

בלוגרים ומשתתפים:

    אופנה

    עיצוב ואדריכלות

    אוכל

    דיאטה ותזונה

    משפחה

    יופי וטיפוח

    יחסים

    מעצבי אופנה בקטלוג

    YIT - פיתוח אינטרנט ואפליקציות Radware האתר פועל ברשיון אקו"ם מרכז המבקרים ספרים אלקטרוניים ידיעות מנויים AllJobs BigDeal WinWin R1 - ראש אחד One כלכליסט MYnet Ynet